2014. március 4., kedd

A Szürke Kisegér - 1. rész

Egy nap, ahogy a városban fotózgattam, az egyik kihalt utcában megpillantottam egy lányt, aki felkeltette a kíváncsiságomat, és utána eredtem. A téglafalak egyik beugró részében találtam rá, ahogy összekuporodva üldögélt.
Piszkos külseje és kócos haja bárkit távol tarthatott volna, engem érdekelni kezdett ez a lány. Nagy szemüvege és hajának tincsei szinte teljesen eltakarták bájosan maszatos arcát. Előtte álltam, és ő lassan felnézett rám, tekintetéből harciasság áradt, amit félelmének és bizalmatlanságának tudtam be. Bármily csúnyán is nézett rám, gyönyörű volt.
- Fotós vagyok. - szóltam hozzá. - Szeretném, ha a modellem lennél!
Nem szólt, de a szeméből kiolvastam, hogy meglepődött, de abban a pillanatban újra összeráncolta szemöldökét.
- Nem hiszel nekem, igaz? - kérdeztem. - Itt a névjegyem, kérlek, tedd el és gyere el majd hozzám!
A kártyát a térdére raktam, más lehetőség híján, mert nem nyúlt érte, végül mégis kezébe markolta, majd bizonyítékul és magamnak emlékként megpróbáltam őt lefotózni, de ekkor felsikított, hogy "Ne!", és elszaladt. Jól meglepődtem váratlan reakcióján, de sikerült egy képet csinálnom róla.

Aznap éjszaka zajra ébredtem odakintről.
Ahogy kinéztem az oldalsó ablakon, láttam, hogy a stúdiómban zseblámpa fénye cikázik, és az iroda ablaka tárva-nyitva. Gyorsan átöltöztem és már szaladtam is elkapni a betörőt. Óvatosan lopóztam utána, hogy meglessem milyen betolakodó jutott be a műtermembe. Ekkor megláttam őt, és kezdett ismerősnek tűnni... aztán már tudtam, hogy kiről is van szó. Épp az irodában kutatott a polcokon, mikor határozottan beléptem az ajtón és felkapcsoltam a villanyt.
Megijedt és földbe gyökerezett a lába, majd amint feleszmélt, hirtelen menekülni próbált, de elkaptam a kis bestiát. Hiába hadonászott, kapálódzott, erősen fogtam, magamhoz szorítottam.
 - Mi már ismerjük egymást, nemde? - súgtam a fülébe. - Nem kell félned, nem bántalak! Tudod, nem egészen így képzeltem azt, amikor kértelek, hogy gyere majd el hozzám!
A ficánkolása kissé alább hagyott.
- Mit kerestél?
Nagy nehezen megszólalt:
- A fotómat.
- Minek az neked?
- Kell és kész.
- Betörsz hozzám egy fotó miatt? Bolond vagy? Vagy vaj van a füled mögött?
- Add vissza! - kiabált.
- Ha megmondod miért olyan fontos neked!
- Azt soha!
- Akkor hívom a rendőrséget!
- Csak azt ne!!! - rémült meg, és szinte elernyedt a karjaimban. A szemembe nézett végre, és megláttam édes arcát.
- Mit csináltál? Halljam! Betörtél máshova is?
- Csak a boltból loptam. - mondta félénken.
- Észrevették?
- Azt hiszem nem. Éhes voltam.
- Miért vagy az utcán?
- Árvaházban laktam, de már nem maradhattam.
- Mióta?
- Lassan egy hónapja.
- Akkor nincs semmid és senkid?
- Nincsen.
A székre ültettem a lányt és leguggoltam elé.
- Mondtam, hogy lefotózlak, pénzt is kapnál ezért!
- Egy ilyen koszos, csúf szürke kisegeret? Ez csak egy rossz tréfa lehet!!
- Nem vagy szürke kisegér, és ezt te is meg fogod látni!
- Nem hiszek neked, te is csak bántani akarsz! Kigúnyolni!
- Ez nem így van. Akkor nem akarod?
- Nem! Engedj el! - szólt mérgesen.
- Nem úgy van az! Te ki akartál engem rabolni! Nekem sem kell elhinnem, hogy csak a képért jöttél! Választhatsz! Vagy itt maradsz és teszed, amit mondok, vagy mész rendőrkézre!
A lány láthatóan megrémült.
- Milyen képek lennének azok? - kérdezte beletörődve.
- Művész vagyok. Egyelőre így akarlak lefotózni, ahogy vagy. Mert szép vagy. Érdekes vagy. De ha nem akarod, lehetnél a házvezetőnőm is, bentlakással. Szükségem lenne segítségre. Mit gondolsz?
- Nem csapsz be?
- Próbáljuk ki! Gyere, készítek neked ennivalót!
- Ott a házadban?
- Igen.
- Van még ott valaki?
- Nem, senki. Egyedül élek.
- Egyedül? Te és én ketten a házadban? Félek ettől!
- Jól van. Akkor, hogy jobban megbízzunk egymásban, várj meg itt, amíg hozok neked enni!
- Jó.

...................................................................
Folyt, köv.

8 megjegyzés:

  1. De jó sztori! Nagyon király, remélem nem kell sokat várni a folytatásra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, drága Vik! Örülök, hogy tetszik! Szeretném is mielőbb folytatni, úgyhogy majd igyekszem vele! :-)

      Törlés
  2. Kb. Naponta, de mondok mást, óránként fogom nézni, hogy van-e már folytatás. :)
    Imádom, már az első részt is, a témája is nagyon tetszik, és igazán különleges nem csak a színei miatt!
    Nagyon-nagyon ügyi vagy!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Cukikám! :-) Boldog vagyok, hogy tetszik, mert nem voltam benne biztos, hogy ez így jó lesz! A második rész se lesz semmi, remélem, a héten sikerül összehoznom, vagy még előbb, mert azon leszek! :-)

      Törlés
  3. Nagyon tetszik! Szuper történet! Nagyon várom, hogy folytasd! Kíváncsi vagyok rá nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Baba! Még némi előkészületet igényel a dolog, aztán jön is! :-)

      Törlés