2015. február 9., hétfő

Papírlóból 1.

Azt hiszem, eljött az ideje, hogy kissé felfedjem miben is mesterkedem.. már nagyon régóta. Mivel ez sem egy pár perces projekt, felszabdalom a bemutatót róla. Azt nem tudom véglegesen mikor lesz kész, de nem sietek sehová sem.
Az első bejegyzésben nem is árulom el, hogy mi készül, de aki szeretné, írhat tippeket mire gondol róla.
Szóval, az első képen az látható, hogy már készen van két fél ló.

Egy barbie lóról vettem a mintát papírmasé technikával, ami azt jelenti, hogy fehér nyomtatópapírt tépkedtem össze, a darabokat vízbe áztattam, majd tapétaragasztóval a műanyag lóra pakoltam két rétegben.
Elég fárasztó a felhelyezés, és hosszadalmas a száradás, főleg, hogy mindig csak fél lovat lehet megcsinálni. Na, és itt egy kicsit el is árultam magam, mert ha csak egy lóról lenne szó, az ember könnyedén eljátszadozik a formavétellel, viszont nekem nem egyre volt szükségem...
A második képen már az összeragasztott két fél ló látható, amit újságpapír galacsinnal tömtem ki. A lábak elkészítése a legmacerásabb.
Nem is lett itt-ott olyan vékony a láb, mint az eredetin, de az én esetemben ez nem is lényeges igazán. Egy a lényeg, hogy ezt a típusú lovat önmagában nem igazán lehet felhasználni, mivel csak nagy nehézségek árán lehet a két felet összerakni, az illesztés, a ragasztás mind gányolással jár. Viszont legközelebb megmutatom mire is terveztem én... :-)


10 megjegyzés:

  1. Tökéletes Paci lett szerintem!!!
    Tudom hogy hatalmas munka, én szabóbabát készítettem ezzel a technikával, a Te ötleted hatására. Na de az összeillesztés, valóban horror. :)
    Ha tudnám ( tudom) :) sem leplezném le hogy mire szeretnéd a lovakat használni.
    Viszont eltudnám képzelni, hogy egy csapat lovasrendőr, vagy lovas Huszár, vagy csak egy tucat paci aki legelészik a mezőn, legyen belőlük. :)
    Már megint jár a hatalmas taps a kézügyességedért, és a türelmedért!! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drágaságom, köszönöm! :-) A te szabóbabád szebb munka volt!

      Törlés
  2. Ha elfogadsz egy jó tanácsot. Ne nyomtató papírt, hanem sima matt újságpapírt használj erre a célra. Ha megvan az alapréteg kb. 3-4 réteg, akkor fehér wc papírral vagy törlőpapírral tapaszthatod tovább, addig míg nem látszik az újság mintája. A két felet cellux-al ragaszd össze középen, egy rész gyorsabb és nem ázik szét ott a papír, ha a fedőréteget tapasztod rá. Ja és ne vízbe mártsd a papírt hanem egyenesen a tapéta ragasztós masszába.

    De ez az első ló nagyon jó lett. Türelem türelem.Lesz még ezer másik mire belejössz. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a segítséget, igazából már túl vagyok rajtuk, 5 ló van készen. Azt hiszem, vagy remélem, hogy többre nem is lesz szükség. :-)

      Törlés
  3. Nekem egy klasszikus körhinta jutott eszembe a lovakról. Nagyon kíváncsi vagyok! Nagyon kreatív vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Közel jársz az igazsághoz, klasszikus körhinta, de mégsem klasszikusan... :-) Bízom benne, hogy nem borzasztok el vele majd senkit.. :-SS

      Törlés
  4. Nagyon édes lett ez a ló! Ha előbb eszembe jut akkor én is csinálhattam volna Sindy esküvőjéhez annó. Tök ügyi vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Vik! :-) Abban nem vagyok biztos, hogy újra belevágnék, ha megint kéne, irtó nagy meló, szóval, annyira ne bánd, hogy lemaradtál a készítéséről, viszont, még akadhat olyan jelenet, amihez kellhet, ha szeretnéd a jövőben megcsinálni. :-)

      Törlés
  5. Hát nem semmi a türelmed! Nagyon durva! Le a kalappal!

    Sajnos nem vagyok jó a kitalálós játékokban, de mivel a Monster High blogodon van, biztosan valami rémes dolog készül. Az apokalipszis lovasai plusz egy cserejátékos? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszi! Valóban lehetne a négy lovas, de nem.. tényleg rémesebb lesz! :-)

      Törlés