2015. június 2., kedd

Könyves helyiség Ghouliának

Eredetileg könyvtárat akartam, aztán könyvesboltban gondolkodtam, és ahogy most nézem a képeket, jó, ha beérem valamiféle könyves szobával. Mindenesetre, bővíteni bármikor tudom, csak a festéssel lesz gondom, mert ez a barna, amivel a szekrények lettek lekenve, sok színből kevert barna, és persze nem maradt belőle szinte semmi. Nehéz lesz újra eltalálni ezt az árnyalatot, ha folytatni akarom, márpedig elkelne.

A szekrényeken látszódik, hogy kartonból készültek. Az elemeit natúr csomagolópapírral vontam be. Kissé idő- és energiaigényes művelet volt a szekrényeket megcsinálni, rengeteg csomagoló, ragasztó és festék ment el rá.
(A zöld háttér nem erre a témára lett szánva, de mivel a helyiség falai is zöldek lesznek, ezért ezt raktam be a fotózáshoz. A falakat még meg kell csinálnom hozzá, ajtó kell, ablak kell...)

A könyvek készítésével kezdtem az egészet. Nem, nem darabonként van csinálva. Egészben van.
Kell hozzá egy vagy sok fogkrémes doboz. Amit az oldalillesztésnél szétválasztunk, azaz szétnyitjuk lapjára az egészet. Majd kifordítjuk, hogy a natúr felülete legyen kívül, amit festeni fogunk tudni.
Én gyűjtögetek mindig mindenféle dobozokat, így a fogkrémeseket is, ezért nekem volt belőle elég. Viszont, ha valaki híján van vele, akkor csak egyet kell szerezni és sablonként használni. Dekor kartonra rajzoljuk fel, mert az áll a legközelebb a fogkrémes doboz papírfajtájához.

Ha ki vannak már fordítva, akkor jöhet a vonalkázás. Felrajzoljuk a könyvek gerincét és felülről a lapjait.
Ha megvagyunk az összes dobozzal, jöhet a festés. Az én könyvsorom lapjai azért ilyen sárgák és szürkék, mert eredetileg egy régi könyvtárat akartam, ahol már sárgák a könyvlapok, és akár még kicsit koszosak is...
A különböző márkájú fogkrémek dobozai más-más méretűek, ezért játszatunk a könyvek méretével is. Akár a dobozok hosszából le is szedhetünk, ügyelve, hogy maradjon a végén oldala, ahogy eredetileg is. Aztán mellérakhatunk egy más méretű sort, így máris vegyesebb hatást adnak a könyvek. Én nem próbáltam ki, de tervezem, hogy ilyen könyvsorokat is csinálok majd hozzá.

A szekrény méretét érdemes a könyvsorokhoz igazítva elkészíteni. A polcok hosszára pár mm-t ráhagyni, hogy biztosan beférjenek a könyvek.

Ghoulia elégedetten vette birtokba szekrényeit.

Így utólag jöttem rá egyébként, hogy én Ghouliát mindig könyvekkel fotózom. Amit igazán sajnálok, hogy már nincs meg a pizsamás csajszim, de vele is régen ilyen képek készültek:


12 megjegyzés:

  1. Amikor először megláttam a könyvespolcokat, nem hittem a szememnek.Azt hittem hogy egyesével hajtogattad meg a könyvecskéket.Na de semmit sem ront a végeredményen hogy egybe készültek, és nem különálló könyvekről van szó. Sőt, így sem lehetett "kutyafüle" megfesteni.Nekem nagyon nagyon tetszik, és biztos vagyok benne, hogy többen ihletet kapnak ahhoz hogy készítsenek maguknak, csak mert annyira cuki, hogy szívesen nézegetném még én is élőben. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán köszi!! ;-) Remélem, tényleg mások is fogják tudni használni ezt, vagy azt, amitől én kaptam ihletet erre:

      https://www.youtube.com/watch?v=snbfiaQiXlw

      Bár, őszintén szólva nekem már amúgy is tervben volt egy ilyen helyiség, és pont a darabonkénti könyvek miatt nem volt kedvem nekiállni, és most olyan jó, hogy láttam ezt a videót. Mondjuk, úgy képzelem, hogy szükség lesz darabszámra is, de csak max. egy tucatra. :-) Lehet, hogy ahhoz meg gyufásdobozt kéne használnom... :-)

      Törlés
  2. Nagyon szupi, egy óriási könyvtárhoz jó ötlet. Én maradok a darabonkéntinál, mert szeretem az egyenetlenséget a könyvespolcon. Vicc az egészbe az, hogy a tök egyforma könyveim azok haptákba állnak egy síkba. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!! Milyen nagyon szeretném én azt az óriási könyvtárat!!! :-) Idővel csak eljutok odáig is, akár egyenetlenül, akár egy síkban, nekem mindkettő tetszik. De az tény, hogy az egyenetlenség reálisabb hatást ad. :-)

      Törlés
  3. Nagyon dicséretes a kitartásod, nekem nagyon tetszik az ötlet is és a kivitelezés is. Én is gyűjtögetek mindenféle dobozt, és van jó pár fogkrémes is. Mégy ha azt elárulnád a könyvek feliratozását hogyan készítetted.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon örülök! :-) A feliratozást egészen egyszerűen csak fekete alkoholos filccel, ezüst és narancssárga lakkfilccel vonalkáztam meg. Csak ezek voltak nekem itthon készleten, de szerintem bármilyen színű alkoholos filccel meg lehet csinálni. Festeni akrillal a "feliratot" reménytelen lett volna még vonalzó mellett is, ezek a filcek meg viszonylag gyorsan száradnak, így könnyen lehet haladni velük. Csak arra ügyeltem, hogy a vonalazással ne fussak rá két könyv elválasztó fekete csíkjára, mert akkor egybefolyt könyvek hatása lenne. :-)

      Törlés
  4. Itt is muszáj megdicsérnem, ez fantasztikusan sikerült, és nagyon hangulatos! Ghouliát én is könyvvel szeretném fotózni, talán mert ő az agytröszt a bandában:) Még egyszer gratulálok, szuper kis könyvtár lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, drága vagy! ;-)
      Meg biztos a szemüveg miatt is feltételezi az ember a tudásvágyat... :-)

      Törlés
  5. Hello from Spain: I love your books and shelves. A great tutorial. Fabulous idea.We keep in touch

    VálaszTörlés
  6. Nice to meet your blog and uour cute dolls!

    http://rosesvioletsandpink.blogspot.pt/

    Visit me!

    VálaszTörlés