2015. július 22., szerda

Jinafire és Cleo legyezői

Ebben a hőségben jól jöhet a legyező is. Tavaly készítettem párat papírból eladásra, itthonra is maradt egy-kettő a családtagok számára, és a napokban eszembe ötlött, hogy miért is nem csinálom én ezt meg kicsiben is. Első számú jelöltem a papír rozetta legyező témára Jinafire lett, a kínai sárkánylány, hiszen hozzá csodásan passzolnak.
Jina mellett a pink és a lila a tavaly készített legyezők. Remekül működnek, mindenkinek csak ajánlani tudom az elkészítését, akár egy egyszerűbb változatban is.
Próbáltam igazodni a lány színeihez, és mindegyiket egy méretben csináltam meg. Ezeket a legyezőket végtelen számú verzióban lehet gyártani, kicsitől a nagyig, kedvünkre játszva a színekkel, mintákkal, díszítéssel.

Közelről ilyenek:
(Jah... ez az asztal a kőkori sztori kelléke, mint konyhaasztal. Szóval, igen, készül az is). :-)
Második legyezőárus lány Cleo lett, ugyanis feltűnt, hogy van kék és arany papírom, és hát ezt egészen egyszerűen nem lehetett kihagyni... Ah!!!!!! Imádom ezt a két színt együtt, de a türkiz zöldet is az arannyal. Mostanában meg nagyon bele vagyok szerelmesedve ebbe a fáraós stílusba, alig várom, hogy valami Nefera-t piacra dobjanak már, remélhetőleg a Boo York-os nálunk is kapható lesz, bár itt aztán minden olyan bizonytalan...
Cleo mellett a pálma, kéztörlő hengerből, gézből és zöld kartonból készült. Röviden annyi az elkészítése, hogy a papírhengert az oldalán felvágjuk, hogy kissé kúp alakban meg tudjuk tekerni. (Mondjuk, ez a forma az enyémen pont nem igazán látszik). Még egy hengerrel megtoldjuk a magasságát, ragasztóval rögzítjük. A gézt jól felvizezett akrilfestékbe mártjuk, miután megszáradt, keményebbé válik az anyaga. Ezt feltekerve a papírhengerre ragasztjuk. Végül zöld kartonból pálmalevél formákat vágunk ki, és a felső nyílásba beleragasztjuk.
Biztosan akadna jobb megoldás is a levelekre, de nekem ez így elég is. Később szeretnék majd valami kaspószerűt is készíteni hozzá, illetve, nem is egy pálmám lesz, hanem 4.

A magas legyezőt majd valami izmos fickó kezébe adom, hogy csillapítsa vele úrnője melegét. :-) Már amennyiben egy ilyen pasi képes a forróságot csillapítani, és nem ellenkezőleg... :-)
Mielőtt elkapna a fantázia, inkább arról beszélek, hogy tervezem megcsinálni a madártollas legyezőt is, ahogy akkoriban volt...

Közelebbről a portéka:

És végül a hogyan készült:

1.  Színes papírból vágjuk ki a képen látható méretet.
2.  Mérjünk rá 0,5 cm távolságokat. Ezek mentén fogjuk harmónikába hajtogatni.

3.  Ilyen, ha kész a hajtogatás.
4.  A két végét ragasszuk egymásba.
5.  Hajtsuk meg laposra. Ekkor még nem áll meg a forma, ezért ragasszuk le mindkét oldalán egy-egy papírkörrel. Én több kört ragasztottam egymásra, hogy minél simább legyen a felülete.
6.  Fogvájóra tekerjünk vékony csíkot, ez lesz a legyező szára.

Kedvünkre díszíthetjük, pl. a szárán tekerhetünk az alapszínre másik színt. A legyezőt nem muszáj rozetta formába készíteni, lehet belőle félkör is, vagy attól kisebb szögben. Ha kétszínű legyezőt szeretnénk, akkor az alap csíkra (1. kép), ragasszunk fel egy vékonyabb csíkot, majd így hajtogassuk harmónikára.

10 megjegyzés:

  1. Teljesen magába kerített a mostani, de már a múltkori hangulatképed hangulata.Azóta bármit csinálok, ilyen pálmafás képek keringenek a képzeletembe. :)
    Ezek a legyezők meg, hááát, a kimonohoz én is készítettem, de ezek annyira tetszenek hogy bánom már hogy nem ilyen lett. :)
    Az arany és a türkiz tényleg nagyon szép együtt, még soha nem használtam a két színt együtt, de valóban nagyon izgalmas kombináció.Szinte látom magam előtt az árust a távolkeleti piaci forgatagban. Fogadjunk hogy a legyezőtartó kis kosarat is Te fontad! :D Nagyon szuper, és a kőasztal is illik a sztoriba.Amíg kőgazdagék nem rendezik le a kecót, addig gondolom költsön adják. :D
    Profi munka minden egyes darab!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Ha azt nézzük én mindig megfogom a munka könnyebb oldalát, hiszen ezeket a legyezőket sokkal egyszerűbb megcsinálni, mint pl. a te kimonódhoz készültet. Annak az aprólékossága csodálatra méltó!! Mondjuk, ez minden munkádra igaz.
      Fúh, én is nagyon benne vagyok ebben a hangulatban, a piaci forgatag is simán ott van az én képzeletemben is, puputevék, kaspók, hastáncruhák, leplek meg miegymás... Szeretnék is egy ilyen stílusú lakást összerakni. Már el is kezdtem a falakat...
      Jah, kőgazdagék már csak ilyenek... :-D De lehet nem is kölcsön, hanem bérbe adják a bútoraikat. :-) Csak, hogy tovább gazdagodjanak. :-)

      Törlés
  2. Nagyon jól néznek ki a legyezők! Köszi a képeket és a leírást is!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Luna, és nagyon szívesen!! ;-)

      Törlés
  3. Nem kétséges, ebben az időben pont erre van szükség! Nem is tudom eldönteni, Jinafire vagy Cleo standja tetszik jobban, annyira aranyos mind a kettő. Talán Jinafire egy hajszállal vezet nálam, imádom azt a babát! A piac hangulat nekem is megvan, én Giginek tervezek egy hastáncruhát (már jó régóta...). A pálmafás koncepcióm már meg is van, csak még a háttér késlekedik hozzá. De visszatérve, nagyon tetszetős együttesek, nekem a kerek legyezők a kedvenceim. Nosza, fogj be egy-két EAH srácot törölközővel a derekukon, mezdelen felsőtesttel (ők elég izmosak:) és már biztosítva is van az úrnő hűtése és fűtése :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gigi és a hastáncruha nekem is egy vágyam!! :-) Szerettem volna megszerezni a legutóbbi fürdőrucis Clawdeent és Jinafiret, ők szuperjól passzoltak volna még ebbe tervbe, de róluk már le kellett tennem azóta. :-(
      Viszont jót nevettem az utolsó mondatodon, és milyen igaz, az EAH srácoktól nincs is szexibb!!!!!!!! :-)

      Törlés
  4. Szia!

    Csodálatosak a képeid, és nagyon jók ezek a legyezők!
    Köszi, hogy megosztottad az elkészítés módját! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is köszönöm a dicséretet és a figyelmet, kedves Chrystal!!! :-) Az előbb jártam nálad, és nagyon örülök, hogy Köztünk vagy, máris feliratkozom rád!!! :-)

      Törlés
  5. Milyen gyönyörű munka, annyira szép színeiben és kivitelében is, imádom. Le is csekkoltam rögtön a nagyobb méretet, mert ilyen melegben elkél a legyező. Köszi a leírást is, és várom a pálmákat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, drága Bambuc, és örülök, ha segíthettem vele! ;-)

      Törlés